Charlotte North carolina

Igår kväll kom jag fram till Charlotte som jag ska stanna i en vecka innan jag ger mig av till Macau. Resan gick jätte bra. Men När jag kom fram igår så visade det sig att boendet jag hade bokat inte hade någon i receptionen på kvällen. Så jag var tvungen att hitta ett annat hotell i sista minuten. Det löste sig smidigt endå och jag hittade snabbt ett hotell jag kunde stanna i en kväll. Det första jag gjorde idag var att bege mig till mitt riktiga hotell och stationera mig. Sen gick jag iväg för att prova en vegan restaurang som hette ZiZi take out. Sjukt tråkig mat och absolut inget jag tänker prova igen.

Gav mig av till en kläd butik som heter Impulse exoticfasions. Jag har följt deras sida länge på instagram och har verkligen sett fram emot att besöka butiken. Efter min shopping runda där åkte jag in till downtown för att kolla runt lite. Han inte se så jätte mycket tyvärr. Klockan bara sprang ifrån mig. Nu är jag hemma igen iallafall och ska vila upp mig ordentligt. För i morgon ska jag kolla in lite olika klubbar och söka jobb. Så önska mig lycka till <3.

Clear water beach

Igår fyllde jag år, sån jag började dagen med en födelsedags muffins innan jag gav mig av till Clear water beach. Det var så sjukt vackert!.

Jag strosade runt på pier 60 och gjorde lite små shopping. Jag bestämmer mig för att kolla in en nationalpark som ska finnas i närheten. Det skulle bara vara 2 mile så tänkte att det kan jag lätt gå så tar jag båt tillbaka sen. Då räknade inte jag med att jag är så sjukt långsam. Speciellt när man ska titta på allt hela tiden. När jag väl kommer till parken och börjar min haik så håller solen på at gå ner.

Mitt inne i parkområdet inser jag att det snart kommer vara back svart och att jag måste komma fram till båten. Jag bestämmer mig för att gå mot park vakten. När jag väl kommer fram så finns det inte en enda människa i området. Tillslut hittar jag ett par som är ute med sin hund. Jag frågar dem om båten tillbaka till land. Och de berättar att jag missat den sista. Lite lätt stressad skyndar jag mig till parkvakts tornet för att se om de kan hjälpa mig, men det var ingen där. Provar att ringa deras nummer men ingen svarar. Det var bara att inse att jag måste gå tillbaka hela vägen genom parken i mörkret. Promenaden är på 1 1/2 timma så det är inte jätte kul när det är mörkt. Innan jag kommer in på själva promenad leden så står det en stor skyllt där de varnar för skaller ormar. Jag försöker lugna mig med att de förhoppnings vis inte är ute på kvällen. Efter detta så börjar jag ju självklart skrämma upp mig själv med att jag kanske skulle stöta på en alligator. När jag försöker skynda på lite för att komma snabbar fram så inser jag att min mobil håller på och dö. Och jag går självklart fel och hamnar på ett ställe där promenads delen är under vatten. Till slut hittar jag äntligen tillbaka till stranden och lyckas ta mig till ett bostads område där jag kan ringa en taxi för att komma hem.
Som tur var hinner jag hem för att byta om och fixa mig för att sen gå ut för att fira min födelsedag med några vänner. Det blev en sjukt lyckad kväll trots att jag föret tag trodde att jag aldrig skulle hitta hem igen.

Idag har jag tyvärr nästan bara sovit bort hela dagen och försökt att fixa iordning tills i morgon när jag ska flyga till Charlotte. Mitt plan lyfter kl 19.00 i morgon kväll

Så mycket att göra, så lite tid.

Mycket har hänt sen jag skrev senast. Jag älskar Florida och önskar jag hade mer tid här. Men jag måste snart åka till north Carolina så jag är på plats tills jag ska till Macau. Jag jobbade förra helgen på Mons Venus och jobbar denna helgen med. Enda anledningen varför jag är kvar där är för att jag är för lat för att byta klubb. Men nästa gång jag kommer hit kommer jag jobba på en annan. Denna klubben var helt enkelt inte för mig.

I Tisdags så åkte jag motorbåt för första gången. Eller jag styrde den själv för första gången. Det gick jätte bra och det var så sjukt roligt!!. Jag åkte ut till havet för att se om jag skulle få se några delfiner. Men tyvärr så blev det inte så. Sen senare på kvällen så festade jag med några vänner på ett ställe som hette Ritz. Kvällen var verkligen perfekt och det var lätt den roligaste på länge. Sen sov jag bort hela Onsdagen.

Torsdagen letade jag upp en percing studio för att få hjälp med mitt öra som krånglar jag hittade även en fantastisk restaurang som hade sjukt mycket veganska alternativ. Restaurangen hette Bamboozle Café. Lätt mitt favvorit ställe.

Idag så åkte jag ut till st-Petersburg för att besöka Dali museet. Det var sjukt intressant och jag passade på att unna mig två böcker när jag var där. Efter det åkte jag tillbaka till downtown för att njuta av solen medan jag promenerade på the river walk.

Nu håller jag på att göra mig iordning för att snart gå till jobbet. Jag hoppas ni alla får en underbar Fredag <3